سپتیک تانک چیست ؟

شرحی مختصر از سپتیک تانک

سپتیک تانک چیست ؟

شرحی مختصر از سپتیک تانک

برای آشنایی از عملکرد دقیق سپتیک تانک میتوانید با ما همراه باشید تاعلاوه بر تعریف دقیق از سپتیک تانک ؛ از قیمت سپتیک تانک هم مطلع گردید .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تعریف سپتیک تانک

سپتیک تانک بطور عمومی دستگاهی برای تصفیه فاضلاب خانگی و صنعتی است . اما در حالت تخصصی بخواهیم سپتیک تانک را توصیف کنیم بایستی بگوییم که سپتیک تانک انباره فاضلابی بوده که مواد فاضلاب را در خود انباشت کرده و بعد از تجزیه به پساب اقدام به تخلیه می نماید . جالب است بدانید این پساب بهترین گزینه برای کشاورزی و آبیاری می باشد چرا که عاری از هرگونه مواد جامد بوده و بار میکروبی کمتری دارد و به عنوان آب غیر شرب نیز استفاده میشود .

پس تا اینجا فهمیدیم که سپتیک تانک چیست و در حالت عمومی و تخصصی چه نامیده میشود .

عملکرد سپتیک تانک - ساختمان درونی سپتیک تانک

عملکرد سپتیک تانک در انواع مختلف خود با یکدیگر فرق میکند . مثلا در سپتیک تانک پلی اتیلن که یکی از کاربردی ترین انواع سپتیک تانک است ، آب به بخش اول سپتیک تانک وارد شده و در آنجا ذخیره میشود . بعد از این ذخیره سازی نوبت به جداسازی مواد جامد از مایع (پساب ) است . وقتی مواد فاضلابی روی هم انباشته شوند میکروارگانیسم های موجود در این محیط که عموما باکتری های بی هوازی هستند شروع به فعالیت کرده و باعث اسیدی شدن محیط و در نتیجه تجزیه مواد می شوند که بدنبال آن به دلیل سبکی و چگالی پایین پساب نسبت به مواد جامد معلق ، پساب بالا مانده و مواد جامد و لجن نیز در ته مخزن سپتیک تانک ته نشین میشوند . بعد از اینکه پساب بالا آمد از طریق دیواره جداکننده یا همان بافل به بخش دوم سپتیک تانک سرازیر میشود . بعد از اینکه پساب بر روی هم به مرور زمان انباشته شوند از طریق خروجی به چاه جذبی یا فاضلاب شهری هدایت می گردند .

زمان و نحوه تخلیه سپتیک تانک

نکته حائز اهمیت و پر سوال این که چه زمان بایستی این لجن موجود در مخزن سپتیک تانک را تخلیه نماییم ؟

در حالت کلی تخلیه سپتیک تانک بایستی هر 10 ماه یکبار ( مانده به ظرفیت سپتیک تانک ) عمل تخلیه لجن سپتیک تانک صورت پذیرد . اما گاها تا 2 سال هم جا دارد تا سپتیک تانک را تخلیه نماییم . هرچند دیر به دیر تخلیه سپتیک تانک منجر به کاهش کارایی سپتیک تانک شما میشود به همین منظور توصیه میشود حداکثر هر ساله مخزن سپتیک تانک خود را تخلیه نمایید .

برای اینکه بتوانید اطلاعات جامع تری در خصوص سپتیک تانک بدست آورید میتوانید با کلیک بر روی سپتیک تانک هم از توضیحات بیشتر و هم از پروپوزال فنی رایگان که کارشناسان این شرکت در اختیار شما عزیزان می گذارند نیز بهره مند شوید .