سپتیک تانک چیست ؟

شرحی مختصر از سپتیک تانک

سپتیک تانک چیست ؟

شرحی مختصر از سپتیک تانک

برای آشنایی از عملکرد دقیق سپتیک تانک میتوانید با ما همراه باشید تاعلاوه بر تعریف دقیق از سپتیک تانک ؛ از قیمت سپتیک تانک هم مطلع گردید .

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ریشه یابی سپتیک تانک

در واژه اگه بخواهیم سپتیک تانک را تعریف کنیم بایستی به ریشه این کلمه که از دو واژه سپتیک + تانک تشکیل شده است دقت و اشاره کنیم .
سپتیک مخزنی برای نگهداری فاضلاب و هرگونه ماده جامد دور ریختنی است . تانک یعنی محفظه و انباره مایعات یا هرآنچه که بایستی نگهداری یا تخلیه شود .
البته این تعریف و جداسازی هم چندان درست نیست . چرا که در واژه سپتیک تانک باهم هستند ولی در زبان انگلیسی متمایز هم معنا هم میشوند .
بدین دلیل است که وقتی سپتیک تانک سرچ میکنیم در زبان فارسی و در گوگل ترنسلیت میگذاریم ، برای ما واژه ای تحت عنوان ( مخرن مخزن ) برای واژه septic tank می آورد . درحالیکه همین واژه را بصورت septic tanks تایپ کنیم برای ما واژه ای با عنوان مخزن سپتیک یا همان سپتیک تانک خواهد آورد .
در ترجمه مقالات آب و فاضلاب این چنین نیست و برای تصفیه فاضلاب و سپتیک تانک ؛ واژه های متمایز و با معنی نیز بکار میرود . پس حالا متوجه میشویم که واژه سپتیک تانک در مقالات و پژوهش های تخصصی با آنچه که ما معنا میکنیم فرق دارد . به همین منظور است که پیشنهاد میکند در ترجمه مقالات از زبان تخصصی استفاده نماییم .